Toprağın,
doğanın, yaradılışın ve bereketin simgesi Ana Tanrıça inanışına dayalı
matriyarkal (anaerkil)
yapıdaki bu toplumlarda kadın, doğurganlığı, yaşama kattığı canlıyı besleyip
büyütmesi ile her zaman
saygın bir varlık olarak görülmüş, her alanda yükseltilmiş ve yüceltilmiştir.
Pek çok
açıdan etkilerini günümüze değin sürdüren Toprak Ana kültürü, Anadolu’daki
on bin yıllık anaerkil
toplum düzeninin temelidir.
Anadolu’daki
Ana Tanrıça-Toprak Ana kültürüne dayalı matriyarkal (anaerkil) toplum düzeni,
Yunanlılar’da
ortaya çıkan Baş Tanrı Zeus ve erkek tanrılar kültürüne dayalı Patriyarkal
(ataerkil) toplum düzeninin ve M.Ö. 1200’lerde kuzeyden gelen kavimlerin
getirdikleri ataerkil kültürün etkisialtına girmiştir.
(Tekamül sonucu çok tanrılı zamandan tek tanrılı zamana geçişte, her üç semavi din ile, kadın haklarının, gasptan kurtarılarak iadesi buyurulmuşsa da, birçok nedenle kutsal emanetler, asırlar boyu ne yazık ki yerine ulaşamamıştır.)
21. yüz yıl bakış açısı ile, bu üstü
örtülmüş on bin yıllık öz kültürümüzü tekrar hatırlayarak, doğanın güçlü bir
irade, sabır, zeka ve akılla
donattığı, hiç bir zorluktan kaçmayan, yılmayan kadının, anneliğinin
kutsanmasının yanı sıra toplum hayatında da istediği ve seçtiği her alanda
kendini özgürce ifade edebilmesinde önünün açılması, yeni fırsatlara
kavuşturulması, yasalarla korunmuş haklarının öğretilmesi, aydın bir Cumhuriyet kadını
olduğu kimliğinde bilinçlendirilmesi temennimizdir...
Araştırma , İnceleme ve
Özet Anlatım
Sebahat
Başarır